Reiki BhiSajya
Voor opleidingen en behandelingen

Behandelingen

Door de vele aanvragen en een vrij lange wachtlijst worden er momenteel maar incidenteel nieuwe cliënten ingepland.

Tijdens de behandeling ligt u op een comfortabele behandeltafel en wordt de energie door middel van de handen doorgegeven. De handen worden op of boven uw lichaam gehouden. Soms is de energie als warmte, als tinteling of juist als kou voelbaar. De energie gaat door kleding (zelfs door gips) heen, dus u kunt uw kleding gewoon aanhouden.

Voor een optimaal resultaat wordt geadviseerd om de rest van de dag wat rust te nemen. Veel water drinken helpt het lichaam om de losgekomen afvalstoffen af te voeren en de werking van de behandeling te versterken.

Reiki kan veilig naast de reguliere behandelmethoden worden gebruikt maar is niet bedoeld als vervanging hiervan.

Klik hier voor de behandeltarieven.

Wanneer een behandeling?

Klachten als gevolg van overbelasting, na medicijngebruik om afvalstoffen te verwijderen, om spanningen te verminderen, bij vermoeidheid, bij een botbreuk of wondgenezing, chronische pijnen, suikerziekte, brandwonden, gewrichtspijnen, hoofdpijn, migraine en klachten zoals rsi zijn goed te behandelen.

Ook bij emotionele of mentale klachten zoals stress, onrust, twijfels, slaapproblemen, malende gedachten of burn-out geeft een reikibehandeling vaak verbetering en ontstaat er een gevoel van balans en rust.

Daarnaast kan een behandeling verhelderend zijn bij levensvraagstukken of het vastzitten in belemmerende patronen. Dit zijn uiteraard maar enkele voorbeelden van klachten waar goede resultaten van bekend zijn.

De werkzaamheid is afhankelijk van de oorzaak en de duur van de klachten. Een lang bestaande klacht heeft vaak wat meer tijd of behandelingen nodig om te kunnen verbeteren of te genezen.

Reiki bij ernstige ziekten

Bij ernstige ziekten zoals kanker maar ook als stervensbegeleiding is reiki geschikt als complementaire therapie. De behandeling is dan vooral gericht op ontspanning, pijnvermindering, het versterken van het immuunsysteem of acceptatie. In veel ziekenhuizen en instellingen in Amerika, Canada, Egypte, België en Engeland wordt reiki inmiddels als aanvullende en ondersteunende therapie gegeven. Momenteel zijn in meer dan 76 ziekenhuizen in Amerika reikitherapeuten dag en nacht werkzaam. De resultaten zijn erkend door vele reguliere artsen.

Bachbloesem

Soms wordt een reikibehandeling aangevuld met een Bachbloesemtherapie, een op maat gemaakte essence die de reikibehandeling ondersteunt.

Aanmelden